نقد و بررسی تخصصی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

چکیده : بررسی کامل کیف پول سخت افزاری لدجر نانو اس شامل : طراحی و ساخت - محتویات بسته- پین کد - برچسب دستکاری نشده - ذخیره سازی آفلاین و پشتیبان گیری -پشتیبانی از متن عبور
ledger-nano-s

نقد و بررسی تخصصی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

طراحی و ساخت لدجر نانو اس

صفحه‌نمایش موجود در لجر نانو اس نشان می‌دهد :

که مانند سایر کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری،  می‌توان از آن بر روی کامپیوتر‌های آلوده به بدافزار نیز بدون مشکل استفاده کرد. در زیر می توانید یک تصویر واضح از ظاهر Ledger Nano S را ببینید:

Ledger-Nano-S

محتویات بسته لجر نانو اس

Ledger Nano S در یک بسته زیبا ارائه می شود و اقلام موجود در جعبه محصول شامل موارد زیر هستند :

  • یک عدد Ledger Nano S
  • یک کابل Micro USB
  • یک بند برای استفاده از دستگاه به‌عنوان گردنبند
  • یک حلقه جاسوئیچی و یک بند کوچک
  • یک برگه برای بازنویسی کلمات بازیابی
Ledger-Nano-S-open-box

پین کد لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس در حین فرایند نصب، کاربر را ملزم به تعیین یک پین کد می‌کند.

این رمز از دزدیده شدن بیت کوین‌ها در صورت گم‌شدن دستگاه جلوگیری می‌کند. بنابراین فردی که کیف پول شما را پیدا می‌کند، نمی‌تواند بیت کوین‌های موجود در لجر شما را به آدرس دیگری ارسال کند. 

زیرا از رمز 4 رقمی شما اطلاعی ندارد.  و در صورت ۳ بار حدس اشتباه، کیف پول تمام اطلاعات خود را پاک خواهد کرد.

برچسب دستکاری نشده لجر نانو اس

بسته‌ی این دستگاه همراه با یک نوار ضد دست‌کاری بر روی بدنه آن ارسال می‌شود.

درصورتی که این نوار به هر شکلی تغییر کرده باشد، احتمالاً شخصی پیش از آنکه دستگاه به‌دست شما برسد، آن را دست‌کاری کرده است.

در صورتی‌که در حین خرید با چنین موردی مواجه شدید، پیشنهاد می‌کنیم با ارسال یک ایمیل درخواست دریافت یک دستگاه جدید دیگر را عنوان کنید.

Anti-Tampering-Seal-on-Ledger-Box

ذخیره سازی آفلاین و پشتیبان گیری لجر نانو اس

بگذارید یک بار دیگر به ماهیت کیف پول‌های سخت‌افزاری اشاره کنیم. آن‌ها کلیدهای خصوصی شما را در یک محیط آفلاین و ایمن نگهداری می‌کنند.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که بر روی یک کامپیوتر آنلاین و متصل به اینترنت نگهداری می‌شوند، هدف آسانی برای هکرها به شمار می‌روند، مخصوصاً اگر آن کامپیوتر از ویندوز استفاده کند. اما وقتی‌که از یک کیف پول سخت‌افزاری استفاده می‌کنید که بیت کوین‌هایتان را به‌صورت آفلاین در خود ذخیره می‌کند، به دلیل ذخیره آفلاین ارزها، هکرها دیگر نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

همچنین در Nano S می‌توانید با نوشتن ۲۴ کلمه‌ی اختصاصی که کیف پول در اختیارتان قرار می‌دهد از دارایی‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یک کاغذ نیز در بسته اقلام همراه محصول قرار داده شده تا این حروف بازیابی را یادداشت کنید. در صورتی که کیف پول شما گم شود، آسیب ببیند و یا به سرقت برود، می‌توانید از این کلمات برای بازیابی دارایی‌های خود استفاده کنید.

پشتیبانی از متن عبور

یکی از ویژگی‌هایی که کمبود آن در Ledger به‌شدت احساس می‌شود، پشتیبانی از متن عبور (Passphrase) است و این مورد یکی از قابلیت‌های مورد انتظاری است که خواستار اضافه شدن آن به لجر هستیم.

در یک تعریف ساده، عبارت عبور یک متن سفارشی است که می‌توانید آن را به ۲۴ کلمه بازیابی خود اضافه کنید. همان‌طور که پیشتر گفتیم، اگر فردی بتواند به ۲۴ کلمه بازیابی شما دسترسی پیدا کند، کنترل بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال شما را در اختیار خواهد داشت. اما وجود متن عبور از این مورد جلوگیری می‌کند زیرا فردی که قصد دسترسی به دارایی‌های شما را دارد باید علاوه بر ۲۴ کلمه‌ی بازیابی، عبارت عبوری که پیش‌تر توسط صاحب کیف پول تعیین‌شده را نیز در دست داشته باشد.

خبر خوب اینکه لجر تصمیم دارد تا به‌زودی این قابلیت را به Nano S اضافه کند. همچنین، این کیف پول باتری ندارد بنابراین تا زمانی که به دستگاهی متصل نشود همچنان خاموش باقی خواهد ماند.

ذخیره آفلاین کلمات و صفحه‌ نمایش کیف پول لجر نانو اس

وجود صفحه‌نمایش در این کیف پول به چند مورد کمک می‌کند:

وقتی مراحل نصب Nano S را انجام می‌دهید، کیف پول کلمات بازیابی را تولید می‌کند. و آن‌ها را در صفحه‌نمایش خود نشان می‌دهد.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این کلمات، یک نسخه پشتیبان کامل از کیف پول شما هستند.

در یک کیف پول عادی بیت کوین، مانند کیف پول‌های نرم‌افزاری که بر روی تلفن نصب می‌شوند نیز کلیدهای بازیابی بر روی صفحه‌نمایش تلفن نمایش داده خواهند شد. البته در اکثر مواقع تلفن شما به‌اندازه‌ی کافی ایمن است. با این حال، از آنجا که تلفن شما به اینترنت متصل است، این موضوع بسیار محتمل است که شخصی بتواند با هک کردن تلفن شما، بیت کوین‌ها و یا کلیدهای بازیابی شما را به سرقت ببرد.

وقتی از یک کیف پول سخت‌افزاری مانند Nano S استفاده می‌کنید، برای اطمینان از عدم نمایش کلیدهای بازیابی بر روی یک دستگاه متصل به اینترنت، کیف پول این کلمات را به‌صورت آفلاین در صفحه‌نمایش خود نشان می‌دهد.

همچنین این صفحه نمایش یک لایه‌ی تاییدیه دیگر را نیز در حین ارسال یک تراکنش ارایه می‌دهد. 

  • وجود این صفحه نمایش، تأیید ارسال تراکنش‌ها به آدرس و مبلغ پرداخت‌شده را آسان‌تر خواهد کرد.
  • همچنین وجود صفحه‌نمایش در Nano S به این معنی است که حتی می‌توان از این کیف پول (مانند KeepKey و TREZOR) بر روی کامپیوترهای آلوده به بدافزار نیز استفاده کرد.

 

 

آموزش جزء اساسی از پشتیبانی خریداران و کاربران  تیم تهران لجر است. 

تیم ما با تهیه مقالات و ویدئو های آموزشی تلاش می کند استفاده از کیف پول های سخت افزاری خریداری شده را برای شما عزیزان آسان و راحت  کند.